Prototypy gramofónov

23. dubna 2009 v 19:06 | Radoslav Hráč |  prototypy
Kvadrofonný gramofón Tesla NZQ130, ktorý sa nikdy nevyrabal. Celkovo kvadrofonia bol slepý smer. (obrázok zaslal Lecho)

Ďalšie obrázky Tesly NZQ130.(zaslal Michal)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lucky Lucky | 3. května 2009 v 20:25 | Reagovat

Koupím magnetofon TESLA B73 jen plně funkční neodrbaný a kompletní a TESLU CM160 stejný stav cenu nabídněte

sounddirector@seznam.cz

2 johny johny | 4. května 2009 v 19:03 | Reagovat

for Lucky:
Obe tieto mašiny som nikde v KE nevidel. Iba tam,kde si adminom :D

3 Wokouns Wokouns | 24. května 2009 v 20:41 | Reagovat

Odkiaľ máš ten prospekt?

4 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 24. května 2009 v 21:24 | Reagovat

Wokouns:
Od Michala asi Honsa. Pozri si návštevnú knihu na oldradio.cz

5 johny johny | 24. května 2009 v 22:40 | Reagovat

Som zvedavý,koľko ihiel by mal mať qadro gramofón. Stereogramce majú jednu ihlu(ale dva snímacie systémy v prenoske,mono má jeden snímací systém v prenoske)ale na krúžok jeden spolužiak priniesol dvojihlovú prenosku - jedna ihla bola červená a druhá zelená - učiteľ mu vysvetlil,že je to pre gramá,na ktorých sa dali prehrávať aj platne z rokov 30-tých,teda rýchlosť 78 a iný profil drážky ako dnešné lpčká (rýchlosť tuším 33) a single(asi 45)...

6 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 25. května 2009 v 13:53 | Reagovat

Qadro gramofón by mal jednu ihlu so 4 snímacimi systémami. Dvojihlové prenosky sú napr. VK-051, kde jedna ihla je červená a jedna zelená a tá zelená je pre tie staré dosky s rýchlosťou 78. Boli aj prenosky napr. VK-311, kde je jedna ihla s dvoma hrotmi tiež je jeden hrot na tie staré dosky. A máš tu VK-051? Zišli by sa mi vložky.

7 johny johny | 26. května 2009 v 14:33 | Reagovat

Neviem...Musím sa pýtať toho,čo má tu dvojihlovú vložku.Inak s farbou ihiel to je presne opačne,červená je pre tie staré platne a zelená je pre normálne LP platne - no nechcem sa hádať,tak to vysvetľoval učiteľ tomu,čo má tu dvojihlovú prenosku a vôbec nevedel,nač má 2 ihly,myslel si,že je to stereo a kvôli tomu vznikla hádka....ale nakoniec uznal,že stereo gramofón má 1 ihlu,lebo má doma gramec značky JVC a vie,že je stereo a má len jednu ihlu...

8 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 26. května 2009 v 16:04 | Reagovat

johny:
Ne, ne, červená farba je na LP a zelená je na tie staré bakelitové dosky. Ale s tým umiestnením v ramienku a s farbami je nejaké podivné, nikdy som nezistil prečo je to opačné. Bo na ramienku otočíš na červenú farbu a v prenoske je v tej polohe ihla so zelenou farbou. No neviem.

9 johny johny | 27. května 2009 v 12:50 | Reagovat

Aj ty máš dvojihlovú prenosku?? a v ktorom gramci??

10 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 27. května 2009 v 15:01 | Reagovat

johny:
No jasné, že mám. V liberte2, Barytóne sú VK-051. Aj v Barcarole, ale tam mi chýba.

11 johny johny | 30. května 2009 v 13:07 | Reagovat

Myslím,že keby sa mi podarilo prehovoriť toho,čo tú dvojihlovú prenosku má,aby mi tú prenosku dal, tak by si mohol mať kompletuš Barcarolu. Teda aj s prenoskou.Ale neviem,v akom je stave...

12 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 30. května 2009 v 22:06 | Reagovat

johny:
No tá prenoska by išla do Liberty 2, lebo tam mám vadnú vložku bez ihiel. Lebo jak som dostal Barytona, tak v ňom bola vložka vadná s jednou ihlou(červenou) a v Liberte som mal vložku dobru s jednou ihlou(zelenou), tak som spravil jednu vložku do Barytona. Tak teraz je Liberta bez ihiel a vadnou vložkou. Ale Liberta 2 má mierne asi 1cm odstrihnutý drôtik pri prenoske, takže ho tam musím dorobiť a hlavne ju celú spojazdniť. V lete sa na ňu chystám, pomením prasknuté kondy a jeden roztopený a zapnem. Potom uvidím čo ešte s ňou. Barcarola je nekompletná, nemá feritovú anténu... Takže by mi bodla ešte jedna Barcarola na ND.  

13 Jirka Jirka | 21. listopadu 2010 v 23:44 | Reagovat

[5]:

Ano, ty na 78 sbírám

14 Jirka Jirka | 21. listopadu 2010 v 23:45 | Reagovat

[8]:

Červená je na vinylové LP a SP (33, 45)
Zelená je na šelakové 78

15 Jirka Jirka | E-mail | 21. listopadu 2010 v 23:48 | Reagovat

[8]:
S tím, že by to bylo vždy opačně jsem se setkal jednou jedinkrát, myslím že byly ty jehly otočené omylem tak jsem je obě mezi sebou prohodil a hotovo, vždy červená musí hrát 45, 33

16 zucker01 zucker01 | E-mail | 3. února 2011 v 11:02 | Reagovat

zaujimalo by ma preco sa niektore LP robia na dve rychlosti sucasne. jedna strana 45 rpm a druha 33rpm.
dakujem

17 Radoslav Radoslav | E-mail | Web | 10. února 2011 v 10:04 | Reagovat

zucker01:
Fuha, tak to netuším, taku dvojrýchlostnu platnu som ešte nevidel, tak neviem povedať.

18 sand sand | E-mail | 20. října 2011 v 14:39 | Reagovat

Ta NZQ 130 se určitě dělala aspon v malejch sériích.Nikdy jsem ji neviděl celou,ale nešel jsem z ní panel z potákama...

19 dennis dennis | 30. ledna 2014 v 17:10 | Reagovat

Quadro (SQ, QS, CD-4) je vlastne klasické stereo, 4 kanálový výstup je riešený skrz matrixový dekóder (CD-4 je považovaný za natívne kvadro, má deliacu nosnú frekvenciu okolo 30 kHz, treba k tomu špeci prenosku).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama